marieellinoremelie.blogg.se

Ellinor. 23 år. Hund. Bor i hus med min pojkvän. Väntar vårt första barn.

Lite mer jul

Publicerad 2013-10-14 15:28:17 i Allmänt,

1. Vart bor ni (det räcker med landskap alt. närmaste största stad, om ni inte vill skriva ut staden/orten/samhället)? 
I Skåne. En mindre by ca 5 mil utanför Malmö.
 
2. Hur bor ni (villa, stuga, lägenhet...)?
Bor i hus med min sambo och hund. Snart också vårt första barn som kommer i juldagarna.
 
3. Hur gamla (unga!) är ni? 
Jag är 24, min sambo 29 och hunden 1år.  
 
4. Hur länge har ni bloggat?
Har bloggat i flera år, men jag tröttnar alltid. Också glömmer jag av det. Har tagit bort och gjort nya bloggar ett antal gånger.
 
5. Hur gillar ni att packa in era julklappar (färgglada paket, naturmaterial, cellofan..)?
Gillar det vanliga pappret med tomtar eller andra julmotiv på. Färgglatt och juligt.
 
6. Hur pyntar ni utsidan av ert boende?
Det återstår att se. Första julen vi firar tillsammans. Vi ska i alla fall ha en gran på framsidan med ljus i och en krans på dörren.
 
7. Har ni julgran (riktig eller plast)? Och hur pyntar ni den?
Vi ska absolut ha gran, en riktig såklart. Pyntar med rött, silver och lite halmfigurer, klockor och glitter. 
 
8. När börjar ni julpynta?
Första advent. 
 
9. Brukar ni åka till Jul på Liseberg (alt. någon annan stor julmarknad)?
Jag har som tradition att åka på julmarknad utanför Ystad. Något jag gjort sen jag var liten. I år åker vi förhoppningsvis till Tivoli i Köpenhamn.  
 
10. Vem är er favorit-julvärd i SVT?
Arne Weise.

11. Vilken doft förknippar ni mest med julen?
Saffran, clementiner, pepparkakor, tända ljus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela