marieellinoremelie.blogg.se

Ellinor. 23 år. Hund. Bor i hus med min pojkvän. Väntar vårt första barn.

Jullista

Publicerad 2013-10-14 15:20:38 i Allmänt,

Vad är det bästa med julen?
Julmat, stämningen, baka julkakor. Tycker om förberedelserna.
 
Hur skulle din drömjul se ut?
Hela familjen samlad. Massa mat, gröt och godis. Jultomte till barnen. Snö som faller. Bra stämning. Allt brukar fungera så har en drömjul varje år. 
 
Vilka tre saker önska du att få mest av allt i julklapp i år?
Något man ska skriva ner direkt när man kommer på nåt. Har glömt bort allt jag önskar mig. Önskar att vår son är född några dagar innan jul och att jag slipper gå över tiden.
 
Vad är roligast, att ge eller få julklappar?
Att ge är roligast!
 
Vilka är dina 5 favoriter bland alla julkalendrar som visats hittills?
1.Greveholm
2. Greveholm 2
3. Jul i Kapernamum
4. Tomtemaskinen (Pettson och Findus)
5. Håkan Bråkan
 
Vilka är dina favoriter bland alla andra julfilmer?
Elf. Grinchen. Nu är det jul igen 1,2,3. Fred Claus. M.fl.
 
Vad lyssnar du helst på vid jul? Någon favoritjullåt?
Älskar radiokanalen christmas standards och där spelas mycket jullåtar av Bing Crosby,  Frank Sinatra m.m och så får vi ju inte glömma alla fina svenska låtar. Jag har många favoriter men gillar Rudolf med röda mulen och santa claus is coming to town bara för att skriva några.
 
Vad äter du mest av på julbordet?
Jansson, omelett, lax.
 
Vad dricker du helst till julmaten?
Vatten och julmust.
 
Vad är ett måste på godisbordet på julafton?
Äter inte mycket av det och har ingen favorit faktiskt. Men tycker det ska finnas ischocklad, knäck, marsipangrisar, rocky road.
 
När börjar du julpynta samt klä granen?
Några dagar innan första advent sätter jag upp alla ljusstakar och stjärnor. Några dagar senare kommer tomtarna upp. Granen även den så fort jag kan. Jag brukar inte kunna hålla mig så länge så oftast ganska tidigt.
 
Vilka färger har du mest av till jul?
Rött, grönt och vitt. Bryter av med guld och silver.
 
Ser du på Kalle Anka varje jul?
Absolut. I alla fall en del av den. Förr lagade min mamma alltid mat under Kalle Anka. Brukade hjälpa till så då missade jag lite av det.
 
Ser du på Karl-Bertil Jonsson varje jul?
Nä.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela