marieellinoremelie.blogg.se

Ellinor. 23 år. Hund. Bor i hus med min pojkvän. Väntar vårt första barn.

Tiden går

Publicerad 2013-11-18 16:02:06 i Allmänt,

Snart är det exakt en månad kvar till beräknad förlossning - den 21. Tiden går så fort, och fortare kommer den att gå nu när december närmar sig. Jag har en hel del som ska göras och hinnas med. I mitt tempo, med ont i ryggen och även magen ibland, så går allt aningen långsammare att få klart.
 
I stort sett allt är redo för lilla bebisen i alla fall. Några små saker som ska packas ner. Min bror ska dubbelkolla bilbarnstolen, eller basen. Vi har köpt en Isofix för att lätt kunna ta stolen in och ut ur bilen. Dock sitter den lite högt i ryggen så min bror med tre barn får kolla på den.
 
Imorgon är det dags för sista träffen med föräldragruppen. Vi har lärt oss väldigt mycket och det är extremt intressant att lyssna på en barnmorska. Likaså har amningskursen varit, fast ännu mer lärorik. Tror man att man vet mycket sen innan så är det fel. Rekommenderar starkt att gå på den (via Sensus som finns i hela Sverige).

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela