marieellinoremelie.blogg.se

Ellinor. 23 år. Hund. Bor i hus med min pojkvän. Väntar vårt första barn.

Ny energi

Publicerad 2013-11-06 11:52:56 i Allmänt,

Denna veckan har jag fått en liten energipåfyllning. Riktigt skönt. Fram till ca vecka 12 mådde jag mest illa. Mådde bra i två veckor och sen kom illamåendet tillbaka nån vecka igen, för att sen gå över i enorm trötthet. Vilket har varat i stort sett fram tills vecka 28. Blev lite piggare men sen vände det igen. Nu i vecka 33 har energin kommit tillbaka. Hoppas det håller i sig. Det enda som hindrar mig nu är ryggen som jag lätt får ont i. Men eftersom att jag vet om konsekvenserna av vissa rörelser låter jag bli så gott det går och gör det jag kan utan att få smärta som resultat. Magen är såklart också ivägen ibland.
 
En sak jag skulle vilja göra däremot är att rengöra ugnen, vilket jag inte kan. Det är för starka medel och det är inget jag vill andas in. Bara toarengöringen är precis snäppet för starkt, men vädrar under tiden jag städar, så det funkar då.
 
Istället fixar och donar jag med småpill. Bakade sockerkaka igår. Idag började jag med julbaket och gjorde en kardemummakaka. Som såklart ska in i frysen snarast så den inte blir uppäten innan första advent.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela