marieellinoremelie.blogg.se

Ellinor. 23 år. Hund. Bor i hus med min pojkvän. Väntar vårt första barn.

Lite jul

Publicerad 2013-11-20 19:17:48 i Allmänt,

Vet du hur/var och med vilka du ska fira julafton i år? 
Vi skiftar mellan att va hos någon i min familj och att vara hos min morbror. I år är det min familjs tur och det kommer va hos min bror som har störst plats. Hade vi inte haft bebis beräknad till 21 dec hade det nog varit hos oss. Så hela familjen plus min morbrors familj.
 
Vet du hur du ska fira nyår, isåfall hur? 
Bryr mig inte direkt om nyår. Vi kommer va hemma, förhoppningsvis med en liten nyfödd. Om han inte kommit än stannar vi såklart ändå hemma, i väntan på att han ska komma ut.
 
Vad önskar du dig i julklapp? 
En ny vattenkokare.
 
Brukar du stiga upp och åka på julotta på juldagsmorgonen eller har du gjort det förut? 
Det har aldrig hänt.
 
Har du börjat köpa julklappar ännu? 
Har köpt en, till min brors dotter som jag är fadder till. 
 
Vilken scen är bäst ur Kalles jul klockan 3 på julafton? 
Vet inte. Alla är bra på sitt sätt. Gillar dock inte det nya avsnittet som kommer varje år.
 
Brukar dina julaftonar leva upp till dina förväntningar? 
Oftast blir det som jag tänkt mig. Julkänslan är inte lika stark som när jag var yngre bara. Dock var förra året lite av en besvikelse då min morbrors sambo inte lät mig ha min tre månaders valp med mig och jag var tvungen att köra hem med henne direkt igen. Dom började såklart äta utan mig och när jag kom tillbaka var det inte mycket mat kvar på faten. Var lagom sur på henne hela dagen. Och min hund är en allergihund och fäller inte, så ingen orsak att skicka hem en stackars valp helt ensam. Hon har klarat sig bra, trots att hon var ensam hemma så länge när hon var så liten. Men idag hade jag inte lämnat henne så länge vid den åldern.
 
Brukar du känna att det är skönt när julen är över? 
Nä, det är trist när julen är över!
 
Vad är viktigast och minst viktigt på julbordet? 
Viktigast är nog jansson. Minst viktigt är brödet, det äter jag så mycket annars.
 
Vilken julmustsort är godast? 
Apotekarnes och Nygårdas. 
 
Vilket glöggmärke är godast? 
Vet faktiskt inte. Är ingen stor glöggdrickare och är inte bra på att jämföra.
 
Har du firat jul utomlands någon gång? 
Nej.
 
Vilken jullåt är den bästa, varför?  
Gillar alla klassiker.
 
Vilken julfilm är den bästa, varför? 
Grinchen och Elf är dom bästa. Två filmer jag måste se innan jul. Dom ger bra stämning.
 
Bästa julkalender? 
Mysteriet på Greveholm, helt klart!
 
Vilken artist tycker du är juligast av alla? 
Vet inte.
 
Har du varit Lucia någon gång? 
Nä, var alltid tärna. Kan inte sjunga så att va "ledare" i sång är ett big no no.
 
Vad är ditt bästa råd för en bra jul? 
Ta vara på tiden med familjen och den mysiga stämningen. Ät gott. Strunta i julstressen (börja i tid).

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela