marieellinoremelie.blogg.se

Ellinor. 23 år. Hund. Bor i hus med min pojkvän. Väntar vårt första barn.

Förberedelser inför bebis och jul

Publicerad 2013-11-03 13:49:00 i Allmänt,

Då en liten bebis förväntas titta ut den 21 december försöker jag så gott det går att förbereda allt som förberedas ska. Både i huset, inför bebis och inför jul. Jag har redan en hel del förvärkar och krämpor, och har därför svårt att röra mig som vanligt. Håller jag på för mycket får jag ont. Bara att veta att snart kommer smärtan dämpar lusten att göra det jag vill göra. Men jag försöker.
 
Har idag ovanligt ont i höften så har gjort sittande förberedelser. Lista på allt som ska bakas till jul är nerskrivit och recept är framtagna. Använder nästan varje år samma recept, men efter baket hamnar allt i samma hög igen och nästa år måste jag gå igenom allt för att hitta rätt. Varje advent har vi träff med familjen och bjuder på kakor etc. Första advent är min dag även detta året så julkakorna måste va klara tills dess.
 
Ska fortsätta nu med att göra en lista på allt som ska hinnas med innan bebis och jul. Beräknat med att han tittar ut för tidigt (vilket jag hoppas på).
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela