marieellinoremelie.blogg.se

Ellinor. 23 år. Hund. Bor i hus med min pojkvän. Väntar vårt första barn.

Tygblöjor

Publicerad 2013-12-03 20:08:08 i Allmänt,

Vi har bestämt oss för att prova på tygblöjor på vår lille pojke. Dock är dom ganska dyra, trots att man i längden sparar in enorma mängder pengar på det jämfört med vanliga blöjor. Vi ville gärna köpa några begagnade tygisar för att testa om det ens är nånting för oss, och på så vis inte förlora massa pengar om vi sen inte använder dom. På tradera får man inte sälja begagnade tygblöjor så det är svårt att hitta. På familjeliv.se råkade jag ihop med en mamma som gärna ville sälja sina använda tygisar och vi gjorde upp en himla bra deal. Idag kom paketet på posten och jag är väldigt nöjd. Visst, dom är inte i superskick, men en tygblöja blir bara bättre med tiden. I paketet låg en hel del blöjor och inlägg och hon hade slängt i mer hon hittat i efterhand på köpet. Nu ska jag bara få koll på blöjorna och veta vilka som är vilka. Tänkte till och med fota det ihop för att veta vilka inlägg som ska va till vilken blöja. I tvätten blandas ju allt och innan man börjat använda dom är det svårt att ha koll. Där är några olika märken och sorter och för mig som vill ha kontroll är det bäst att dokumentera. Imorgon ska dom i tvätten och sen förberedas och läggas rätt i skötbordet. Känns bra att ha ett litet startkit med tygblöjor och jag hoppas det är nånting som kommer funka bra för oss. Vill gärna slippa vanliga blöjor med dess utgifter, enorma högar sopor, lukt, sämre miljö osv osv.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela