marieellinoremelie.blogg.se

Ellinor. 23 år. Hund. Bor i hus med min pojkvän. Väntar vårt första barn.

Storm och graviditet

Publicerad 2013-12-06 09:04:06 i Allmänt,

Har inte varit utanför dörren sen stormen drog in igår. Jo, ut med hunden men det är allt. Det kom precis lite snö men knappt så det räknas. Tvättade tygblöjor igår och hade en kompis över som tog bilder på mig och magen. Idag ska jag efter en dusch packa om BB väskorna. Främst skötväskan. Efter att vi fick reda på att det är en liten bebis i magen så lär storlek 56 säkert va för stort. Så det måste packas om. Vår BB väska har jag packat om två gånger, men ska gå igenom den ännu en gång bara för att. Har tagit bort en del från den men ändå är den lika full känns det som.
 
Har börjat få ännu mer krämpor än innan. Mådde väldigt bra, för att va gravid, tills för en vecka sen ungefär. Men sen dess har jag blivit väldigt trött och slö. Har ont i höft och bäcken och ibland knakar det till. Får ont i benen på nätterna. Har just nu nån form av mensvärk/träningsvärkskänsla i ena smalbenet. Får ibland ont lite down there. Sammandragningarna känns lite då och då. Imorgon är det två veckor kvar till beräknad förlossning och jag längtar tills han är ute. Längtar tills jag slipper tänka på att jag kan inte göra sådär, eller ligga sådär osv. Att få va en egen människa igen. Men på samma gång så vet jag om att jag kommer sakna magen och hans sparkar. Njuter och nästan avskyr graviditeten på samma gång.
 
Och nu började det snöa igen. :) Några få flingor som dalar ner. Det gör mig lite gladare. Nu är det dusch som gäller så jag förhoppningsvis kan piggna till lite och få nåt gjort idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela