marieellinoremelie.blogg.se

Ellinor. 23 år. Hund. Bor i hus med min pojkvän. Väntar vårt första barn.

Nästa vecka!

Publicerad 2013-12-09 19:49:21 i Allmänt,

Nästa vecka är det den 21. Nästa vecka! Beräknat datum för ankomst av en liten pojke. Kan inte fatta att det faktiskt är nästa vecka. Han kan såklart komma precis när som helst, och även efter den 21. Men det datumet är det vi väntat på så länge nu, och nästa vecka är det dags. Jag vill absolut inte gå över tiden. Har ju tillväxt ultraljud den 16, om en vecka alltså. Barnmorskan sa att om han inte växt tillräckligt lär jag bli igångsatt. Hellre det än att gå över tiden. Hade det varit nån annan månad på året hade jag hellre gått över, men inte nu i december.
 
Det jobbiga är att jag inte har några förvärkar alls. Jag har sammandragningar, som jag haft väldigt länge tillbaks, men inga som är annorlunda och kan räknas som förvärkar. Fast det behöver man tydligen inte ha heller. Det kan bara sätta igång precis när som helst, helt utan förvarning. Jag hoppas på den 11 men det är om två dagar, så det känns lite tight, men man vet ju aldrig. Vill att han ska komma ut nu direkt.
 
Såg på youtube att man kan trycka på vissa punkter vid fötterna för att stimulera och sätta igång det hela. Så ska prova det och se vad som händer. Kanske hjälper det. Hallonbladstéet jag druckit i över två månader har inte gjort nån skillnad alls i alla fall. Har dock bara druckit en kopp om dagen, så det kanske inte är tillräckligt.
 
Nästa vecka är vi beräknade en liten bebis. Att vi äntligen kommer få hålla i han, se hur han ser ut, känns så overkligt! Längtar enormt, men det är väldigt läskigt på samma gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela