marieellinoremelie.blogg.se

Ellinor. 23 år. Hund. Bor i hus med min pojkvän. Väntar vårt första barn.

Lång dag

Publicerad 2013-12-19 16:06:49 i Allmänt,

Idag har det varit full rulle sen morgonen, nästan i alla fall. Började med frukost framför julkalendern som vanligt. Fixa och trixa och sen kom min mamma och hämtade upp mig för lite julklappsshoppning. Det tog ett tag och än är hon inte klar. Jag är klar. Sista lilla paketet köptes idag. Hon hämtade också nycklarna till sin nya lägenhet, och på lördag ska alla möbler flyttas dit. Om vi inte är på BB, då får dom klara sig utan oss.
 
En kompis till mig hade sitt planerade kejsarsnitt idag och nu har hon en fin liten pojke på magen. Underbart, och jag måste erkänna att jag blir lite avundsjuk. Både för att hon slipper tjock mage och gravidkrämpor, men också för att hon får gosa med sin efterlängtade bebis. Jag vill också ha ut min lilla bebis nu.
 
Längtan efter min pojke är enorm och går inte riktigt att beskriva. Men har också en längtan efter min gamla kropp. Innan jag blev gravid vad jag väl inte nöjd med hur jag såg ut precis. Lite tjocka lår, otränad rumpa osv osv. Men jämfört med nu så var den ju väldigt bra. Nu är jag aningen större, tyngre och plufsigare. Något jag inte alls gillar. Det ska bli skönt att komma i form efter förlossningen när kroppen återhämtat sig.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela