marieellinoremelie.blogg.se

Ellinor. 23 år. Hund. Bor i hus med min pojkvän. Väntar vårt första barn.

Fortfarande ingen bebis kommen

Publicerad 2013-12-12 08:55:25 i Allmänt,

Nä, det blev ingen bebis igår. Inte ens en liten förvärk kom det. Blir bara mer och mer trött på att va stor och tung, men även på att vänta på att han ska komma ut. Att inte veta vilken dag vi får se han första gången är aningen frustrerande. När jag går på toa mitt i natten brukar jag tänka att usch det får inte börja nu, det orkar jag inte. Då är jag så trött att han hellre får stanna där inne lite till. Men nu, när jag ätit frukost och piggnat till en aning så kan det få ta fart och va klart ikväll.
 
Eftersom att jag inte ens har förvärkar så räknar jag inte med att han kommer nån gång i dom närmsta dagarna. Fast det kan sätta igång precis när som helst med riktiga värkar, helt utan en enda förvärk. Istället fokuserar jag på måndag då nästa tillväxt ultraljud är. Det känns lite mer hanterbart att vänta på en tid man fått än en bebis som bestämmer helt själv. Det ska bli spännande att se hur han växt och hur han ligger. Han har snurrat runt där inne och legat på helt bisarra sätt dom sista dagarna. Nu vet jag inte vad som är fram eller bak på han längre. Bara huvudet är neråt fortfarande så är det ok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela