marieellinoremelie.blogg.se

Ellinor. 23 år. Hund. Bor i hus med min pojkvän. Väntar vårt första barn.

En sväng till BB

Publicerad 2013-12-01 18:31:55 i Allmänt,

Igår åkte vi in till BB för kontroll. Lille pojken hade knappt rört sig på två dagar så ringde och dom ville att vi skulle komma in direkt. Dom gjorde ctg, urinprov och ultraljud. Allt var bra. Väl inne kom han igång och sparkade på, såklart. Ska dock på ultraljud i veckan också som rutin när man varit inne för lite fosterrörelser. Gick idag in i vecka 38, alltså 37+0. Om tre veckor är han beräknad till. Har sen en vecka tillbaka fått två nya krämpor. När jag sitter eller ligger ner får jag plötsligt väldigt svårt att andas. Det känns som om att någon trycker på ett sugrör och att sugröret är mina luftvägar. Ont i benen på nätterna får jag också. Har på dagarna väldigt ont i höft/bäcken, men på nätterna sprider det sig och går nästan ända ner till fötterna. Det gör inte sådär sjubaskat ont, men det är en jobbig, molande värk som sitter i hela natten och släpper en bit in på dagen.
 
Ska till min barnmorska på onsdag så ska ta upp detta då och höra vad hon säger om det. Ett extra ultraljud ska också bli kul, även om det är ett extra. Såg han igår på skärmen men det gick så snabbt. Hon mätte fostervätska och lyssnade på navelsträngen, sen var det klart.
 
Han har inte rört sig så mycket idag heller. Vet inte om det är för att jag har varit i full fart precis hela dagen och inte riktigt känt efter. Imorgon ska jag ha lite mer koll på han och räkna rörelserna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela