marieellinoremelie.blogg.se

Ellinor. 23 år. Hund. Bor i hus med min pojkvän. Väntar vårt första barn.

Begagnat till bebis

Publicerad 2013-12-03 20:20:00 i Allmänt,

Så fort jag fick reda på att jag var gravid började jag leta efter saker till bebisen på loppisar. Kläder, leksaker osv. Blev lite inköp med neutrala färger. När vi fick reda på att det ska bli en pojke kunde jag äntligen shoppa på riktigt. Allt vi, eller jag, köpt är inhandlat på loppis i stort sett. Vi har allt han behöver och lite till. Jag har hellre två för mycket än en för lite av nånting. Han har kläder i sin garderob sorterat och iordning upp till storlek 56. I kassar i den andra garderoben finns storlek 62-68. Allt är redo att användas. Allt är köpt för en billig peng och det mesta är i väldigt fint skick.
 
Alla leksaker och övriga saker är också köpt begagnat. Lakan, spjälsäng, täcke, skötbord, barnvagn osv. Det enda som är köpt nytt är lite plagg med rabattkuponger och babyskyddet och isofixen till bilen (vill att det ska va garanterat okrockat och felfritt). Vi har sparat enorma mängder pengar på att köpa allt begagnat. På loppis är det lätt att pruta och har man tur får man även paketpris om man plockar på sig mycket. Har oftast köpt kläder för 5kr plagget och sen lite billigare för allt jag tagit. Jämför det med en body på hm för nästan 100kr st. Overaller, tossor, mössor, vantar, strumpor, byxor, bodys osv är väldigt dyrt nytt.
 
Jag känner en lättnad över att ha en full garderob till vårt barn. Att slippa behöva tvätta varje dag så han ska kunna ha kläder på sig. Jag vet att han inte leker i början men jag har ändå köpt på mig massa som i framtiden kommer behövas. Jag har till och med gåstol, gåvagn, sittdel till barnvagnen, gunghäst, och leksaker till äldre barn. Mycket står redan i hyllan på hans rum. Detta är dock för att han har en del kusiner som leker med allt tills han är stor nog. Eftersom att det är just loppisfynd gör det inget om nåt gör sönder innan han fått leka med det.
 
Kommer i stort sett inte köpa nånting nytt till vår lilla bebis. Möjligtvis presenter och julklappar. Annars älskar jag loppis och fyndar gärna. Man kan hitta riktigt bra saker till en billig peng. Älskar också känslan av att gå på loppis och hitta det där perfekta fyndet. Till exempel när jag hittade en fullt fungerande och som ny Fisher price sängmobil med musik och rörelse som jag prutade ner till 80kr. Då blir jag nöjd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela